reklama

Môj skromný názor na jednu inštitúciu

Vopred chcem povedať, že týmto nikomu neberiem jeho názor a už vôbec neodsudzujem bežných ľudí... Takže ja a cirkev... Neviem, kedy sa to všetko začalo, možno keď som prestala veriť, že vianočné darčeky nosí Ježiško, ale skrátka raz sa vo mne čosi zlomilo a odvtedy som už mnohokrát rozmýšľala, či naozaj existuje Boh. Vieru v neho nikomu neberiem, aj keď ja osobne v neho neverím a ani v žiadneho iného (Alah atď.), len by som chcela vedieť, či aj tí praví kresťania veria v to, čo robila a robí cirkev.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Podľa mňa človek môže úprimne a s čistým srdcom veriť, aj keď okolo toho nerobí zbytočný cirkus. Veď nemá byť Boh všade? Tak na čo chodiť do kostola a dávať drobné do zvončeka, keď sa každý môže s Bohom porozprávať aj doma a z hriechov sa zodpovedať sám sebe? Osobne som toho názoru, že nebyť cirkvi, mnoho vecí by bolo iných- nevravím, že lepších...

Cirkev má byť skromná inštitúcia, vzor chudoby a nie zlatá ruka špárajúca sa v každom nose! U nás v dedine chodí do kostola každý, kto niečo znamená- potrebuje sa ukázať a sme skrátka maxi kresťanská dedina... Chápem, že z ekonomického hľadiska sú púte a podobné veci pre nás dosť dôležité, ale to neznamená, že len ten je dobrý občan, ktorý trávi každú nedeľu v kostole.. To, že keď z neho odíde a razom používa vulgarizmy, porušuje tie nezmyselné prikázania, už nikoho netrápi, a že babky ohovoria každú sukňu, je vedľajšie. Tu má skrátka cirkev a farnosť dôležitý vplyv na všetko a to len pre to, lebo ľudia to dovolia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia chcú a potrebujú v niečo veriť a neskúmajú bližšie, v čom má ich viera vlastne základ. Ja som však racionalista a vo všetkom hľadám aspoň zrnko logiky a v spôsoboch cirkvi nevidím nič, čo by robili pre ľudí ako celok a nie len pre seba. Kto prišiel s nápadom, aby farári dodržovali celibát? Sama cirkev a prečo? Lebo farári mali rodiny, ktoré po ich smrti všetko dedili a cirkev postupne prichádzala o ohromné peniaze. A keďže cirkev má byť už spomínaný vzor chudoby, tak si hádam nenechajú všetok majetok prekĺznuť pomedzi prsty ovešané zlatými prsteňmi s pečaťami? Nie a tak dnes nie je nič nezvyčajné čítať v novinách o kňazoch s rôznymi úchylkami. Ale kresťanská pospolitosť si za to môže sama, keďže každý normálny chlap má isté pohlavné pudy a akokoľvek miluje Boha, láska k reálnej bytosti je silnejšia...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo ma však vie najviac pobaviť, sú rozprávky alá biblia. Hlavne tá o "panne" Márii sa mi páči, bo nepoškvrnené počatie je úplne bežný jav :-) Tak áno, na literatúre sme sa učili, že biblia je plná metafor, prirovnaní a skrátka básnických prostriedkov, ale tým si ju každý môže vyložiť po svojom. Teda, o tomto sa nebudem rozpisovať, keďže si nie som istá, či som vôbec prečítala detskú bibliu, o normálnej ani nehovorím. Skôr čítam historicky zameraní knihy, podložené určite lepšími a vieryhodnejšími dokumentami ako slovo Matúšove a podobne, kde sú informácie dosť sa odlišujúce od biblie...

Cirkev od počiatku robí len to, čo jej vyhovuje a to by tak nemalo byť. Sú ľudia, ktorí to chápu a tí, ktorí len slepo veria a o viere presviedčajú aj iných a to násilne. Sama som to zažila v škole. Nechodila som síce na náboženstvo, keďže našťastie moja mamina tiež nie je veriaca, ale párkrát som sa ocitla na týchto hodinách a vždy som odišla vrcholne naštvaná. Nevadilo by, že nemenovaná "pani profesorka" učila s maximálnym oduševnením, ale skôr to, že o svojej pravde presviedčala ostatných násilne a nenechala povedať ich svoj názor. Ja toto nechcem robiť, nech si každý verí v čo a koho len chce, ale nech dá aj druhým tú istú možnosť... Som rada, že ja tú možnosť mám.

Daniela Nováková

Daniela Nováková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som obyčajná stredoškoláčka so zmyslom pre humor a chuťou písať :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu